ایرانسیاسی

وزیر کشور در نشست خبری: مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با امنیت و سلامت کامل برگزار شد

وزیر کشور گفت:مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با امنیت و سلامت کامل و در شرایط رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رایبرگزار شد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در نشست خبری ظهر امروز (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) پس از پایان دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: پایان مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام می‌کنم.

وزیر کشور اضافه کرد: ما یکبار دیگر در چند ماه گذشته توانستیم همگی باهم یک موفقیت را پشت سر بگذاریم.انتخاباتی با امنیت کامل، سلامت کامل، رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رای انجام شد.

وی ادامه داد: نسبت به شمارش آرای انتخاباتی که تا ۱۲ شب روز گذشته برگزار شد، اقدام شد و توسط سخنگوی ستاد انتخابات اعلام گردید و شهادت ایت‌الله رئیسی و همراهانشان هیچ خللی در روند انتخابات ایجاد نکرد.

وی ضمن نقدیر از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی که مسئولیتهای خود را در این انتخابات به درستی انجام دادند، تأکید کرد: مردم عزیزمان توسط صداوسیما با نیازها و برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آشنا شدند.

وحیدی همچنین از نامزدها و همراهی آنان تشکر کرد و گفت: قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیز است که حضور خوبی را در این انتخابات داشتند.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری ۳ انتخابات طی، چند ماه گذشته، افزود: حضور مردم در انتخابات فعلی هم بسیار مغتنم بود و در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز مورد توجه خواهد بود. مردم چه در حضورهای خیابانی مثل تشییع شهدای پرواز اردیبهشت، اربعین و … و چه در انتخابات سنگ تمام می‌گذارند.

وحیدی با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا در هنگام نقل و انتقال صندوق‌های سیار اخذ رای، یاد این شهدا را نیز گرامی داشت.

وزیر کشور ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان، گفت: این شهید در مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور،بسیار تاثیر گذار بود. امیدوارم روز جمعه شاهد برگزاری انتخابات پرشور در سراسر کشور باشیم.

تعرفه دور دوم انتخابات به کشورهای مختلف ارسال شده است

وزیر کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شد انتخابات به دور دوم کشیده شود، تعرفه به میزان لازم به سایر کشورها ارسال شده است.

وی گفت: کانادا علی رغم ادعای حمایت از دموکراسی اجازه نداد، اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری انجام شود و بعید است در دور دوم هم مجوز برگزاری انتخابات را صادر کنند. از سایر دولت‌ها در کشورهای مختلف که در برگزاری انتخابات همکاری کردند تشکر می‌کنیم.

وحیدی یادآور شد: تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از فردا تا روز چهارشنبه خواهیم داشت؛ روز پنجشنبه سکوت تبلیغاتی خواهد بود و روز جمعه انتخابات برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا