ارمنستانایرانبین‌المللسیاسی

سفیر ایران در ایروان: ایران به رسمیت شناختن«فلسطین» توسط ارمنستان را شجاعانه و مثبت می‌داند

به گفته سفیر ایران، جمهوری اسلامی ایران از موضع جمهوری ارمنستان در خصوص به رسمیت شناختن فلسطین استقبال می‌کند و آن را اقدامی شجاعانه و مثبت می‌داند.

به گزارش ایسنا، مهدی سبحانی، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان در گفت‌وگو با خبرنگار آرمن پرس در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط ارمنستان گفت: ایران قبلاً موضع خود را در این زمینه اعلام کرده و مواضع اصولی تهران در خصوص روند به رسمیت شناختن فلسطین را تأیید کرده است.

وی افزود: شما می‌دانید که موضع اصولی ما این است: ما رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما با تاکید بر صداقت خود، از موضع و تصمیم جمهوری ارمنستان برای به رسمیت شناختن فلسطین و حمایت از مردم آن استقبال می‌کنیم. این اقدام متهورانه و مثبت ارمنستان نشان می‌دهد که جامعه جهانی واقعاً برای حقوق مردم فلسطین ارزش قائل است و همچنین با نقض حقوق مردان، زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی مخالف است.

سفیر کشورمان تاکید کرد: کشورهایی که از فلسطین و حقوق مردم آن حمایت می‌کنند در سمت راست تاریخ قرار دارند.

سبحانی افزود: آنچه که علیه مردم فلسطین انجام می‌شود برای همه شناخته شده است، اما کشورهایی که در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند و معتقدند اسرائیل به دلایل دفاعی دست به همه این کارها می زند، شریک این جنایات هستند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام اخیر برخی کشورها که ارمنستان جدیدترین مورد آن در شناسایی رسمی کشور فلسطین بوده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع و اقدامات کشورهای جهان در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بنیادین تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس استقبال می‌نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه ضمن تاکید بر مواضع اصولی تهران در عدم شناسایی رژِیم صهیونیستی تاکید کرد: موج جدید حمایت دولت‌ها از آرمان و حقوق ملت فلسطین که در پاسخ به ندای قوی افکار عمومی ملت‌های جهان در محکومیت جنایات رژیم متجاوز صهیونیستی در نسل‌کشی و کشتار گسترده غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان فلسطینی انجام می‌شود، نشانه آشکاری از انزوای جهانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا