بین‌المللسیاسی

حماس: استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی، جنایت جنگی است

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد دوشنبه در اظهاراتی گفت که اقدام رژیم صهیونیستی در استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی جنایت جنگی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، عزت الرشق افزود: استفاده ارتش نازی و جنایتکار رژیم صهیونیستی از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی در جریان عملیات‌های تروریستی خود در نوار غزه، جنایتی به تمام معنا و نقض صریح قوانین جنگی و حقوق اسرا و نادیده گرفتن تمامی قوانین، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است.

وی گفت: این اقدام یکی دیگر از جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های نازی‌ است که شامل انواع انتقام‌جویی وحشیانه اعم از به گرسنگی کشاندن، تحقیر و شکنجه، بی‌توجهی عمدی پزشکی، محروم کردن از غذا و دارو، شکستن دست و پا، قتل تدریجی و اعدام‌های میدانی می‌باشد.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم این جنایت را محکوم کرده و از دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری نیز می‌خواهیم که جنایت استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی را هم به پرونده جنایات جنگی رژیم صهیونیستی که سران رژیم اشغالگر به خاطر آن محاکمه می‌شوند، اضافه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا