ایرانسیاسی

دکتر مخبر به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد

سرپرست ریاست جمهوری به منظور شرکت و سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری که به منظور شرکت و سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در صدر هیئت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به قزاقستان سفر کرده است، با استقبال سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر و بقایف معاون وزیر خارجه قزاقستان وارد آستانه پایتخت این کشور شد.

دکتر مخبر  امروز پنجشنبه علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، دیدارهای دوجانبه‌ای با برخی سران کشورهای عضو این سازمان خواهد داشت.

سال گذشته و در بیست و سومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی هند و به شکل مجازی برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران رسماً به عنوان یکی از اعضای اصلی این سازمان معرفی شد.

دکتر مخبر پیش از عزیمت به اجلاس سران شانگهای در قزاقستان: عضویت رسمی در شانگهای از موفقیت‌های بزرگ رئیس جمهور شهید است

سرپرست ریاست جمهوری گفت: رسمی شدن عضویت کشورمان در سازمان شانگهای، در کنار عضویت در بریکس، اتحادیه اوراسیا و امثال آن از موفقیت‌های بزرگ رئیس جمهور شهیدمان است که امروز کشور از مواهب آن بهره‌مند است و امیدوارم فعالین اقتصادی کشور نیز بتوانند از این فرصت استثنایی حداکثر استفاده را ببرند.

دکتر محمد مخبر پیش از عزیمت به قزاقستان به منظور شرکت در بیست و چهارمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای، درباره اهداف و برنامه‌های اولین حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو رسمی در این پیمان منطقه‌ای تصریح کرد: رسمی شدن عضویت کشورمان در سازمان شانگهای، در کنار عضویت در بریکس، اتحادیه اوراسیا و امثال آن از موفقیت‌های بزرگ رئیس جمهور شهیدمان است که امروز کشور از مواهب آن بهره‌مند است و امیدوارم فعالین اقتصادی کشور نیز بتوانند از این فرصت استثنایی حداکثر استفاده را ببرند.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اولین حضور ایران به عنوان عضو رسمی سازمان شانگهای در نشست سران این پیمان مهم منطقه‌ای اظهار داشت: این حضور رسمی در اجلاس موقعیت مهمی است؛ در جریان این نشست مباحثی را که رئیس جمهور فقیدمان در نشست‌های قبلی و در دیدارهای دوجانبه حاشیه دو اجلاس قبلی مطرح کرده بودند و نیز مباحثی که بنده در اجلاس نخست وزیران سازمان شانگهای مطرح کرده بودم، پیگیری خواهیم کرد.

دکتر مخبر گفت: در این سفر همچنین ملاقات‌های دوجانبه‌ای خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم مباحث و تفاهم‌ها و توافقات صورت گرفته در دوران شهید رئیسی در حوزه‌های نفت، پتروشیمی، ترانزیت، گردشگری و بخش‌های دیگر را پیگیری کرده و ضمن بررسی اقدامات انجام شده در این راستا، با رفع موانع احتمالی بتوانیم به اجرای این توافقات سرعت ببخشیم تا به سرانجام برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا