ارمنستانایران

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان که به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش جهت بازدید از روند برگزاری امتحانات نهایی مدارس جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به این کشور سفر کرده است با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در این دیدار با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش اولویت اصلی جامعه و کشور است گفت: مدارس خارج از کشور نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در سایر کشور های دنیا دارند.

وی با بیان اینکه مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی و ترویج زبان فارسی باشند، تاکید کرد: مدارس ما در خارج از کشور باید به مرکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شوند.

رضایی خاطر نشان کرد: توقع اين است كه متناسب با خواسته‌هاي مقام معظم رهبري تحولي در حوزه مدارس خارج از كشور صورت بگيرد و بايد كارهايی بزرگ در قد و قواره نظام جمهوري اسلامي انجام گيرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از روند بازدید از مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان از حمایت های بی دریغ سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: مدارس خارج از کشور آیینه تمام نمای فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

رضا رضایی از روند برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان گزارشی ارائه کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به نوع برگزاری امتحانات نهایی در سال جاری مرجعیت به کلاس درس و معلم برگشته و حق هیچ دانش آموزی تضییع نمی شود.

سفیر ایران در ارمنستان: آموزش و پرورش زیربنای اصلی کشور است و همه ارکان نظام جمهوری اسلامی باید در خدمت این دستگاه مهم و زیرساختی باشند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با وی گفت: آموزش و پرورش زیربنای اصلی کشور است و همه ی ارکان نظام جمهوری اسلامی باید در خدمت این دستگاه مهم و زیرساختی باشند.

مهدی سبحانی در این دیدار با تقدیر از تلاش های وزارت آموزش و پرورش و معلمان خاطر نشان کرد: زیربنای جامعه ما آموزش و پرورش است و همه ارکان نظام بایستی در خدمت این دستگاه مهم و زیر ساختی باشند.

وی با اشاره به تاکید برخی از افراد مبنی بر حذف مدارس خارج از کشور گفت: خوشبختانه در دیدار سفرای ایران در کشورهای مختلف با مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب به شدت بر ادامه فعالیت این مدارس تاکید کردند و خواستار تقویت این مدارس شدند.

سبحانی با اشاره به اهمیت جایگاه معلم در تربیت نسلی متعهد و در تراز جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: معلم مانند شیشه شفاف است که اگر بشکند مانند تیشه برنده می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان تاکید کرد: باید تلاش کنیم معلم مانند شیشه شفاف و درخشان بماند و تا باعث رشد و تعالی جامعه شود نه اینکه با عملکرد خود و عدم رسیدگی به معلمان زمینه نارضایتی معلمان فراهم شود.

مهدی سبحانی از معلمان به عنوان پرچمدار اصلی نظام تعلیم و تربیت نام برد و اظهار کرد: پیشرفت کشور در گرو تلاش و کوشش معلمان در کلاس های درس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا