ارمنستاناقتصادیایران

در نخستین نشست هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران در ارمنستان مطرح شد؛ ایده ایجاد منطقه تجاری مشترک در خاک ارمنستان

هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران که برای شرکت در مجمع اقتصادی اوراسیا به ارمنستان اعزام شده است، در نخستین برنامه کاری خود، با مدیران گروه مانتاشیان دیدار کرد. گروه مانتاشیان بزرگ‌ترین مجموعه تجاری و اقتصادی در ارمنستان است که در ۱۸ شهر دنیا نمایندگی دارد و فعالیت های خود را به توسعه صادرات این کشور معطوف کرده است.

در ضیافت شامی که گروه مانتاشیان برای هیات ایرانی ترتیب داده بود، فعالان اقتصادی ایرانی و ارمنستانی ضمن معرفی کسب‌وکار خود درباره زمینه‌های همکاری گفت‌وگو کردند. در این جلسه، رئیس هیات مدیره گروه مانتاشیان با اشاره به اینکه این گروه بزرگ‌ترین مجموعه تجاری در ارمنستان است که ۶۵۰ فعال اقتصادی از ۱۸ شهر جهان را در عضویت خود دارد، گفت: ما با سفارت ایران در ارمنستان همکاری تنگاتنگی داریم و امیدواریم سطح تعاملات ما با اتاق بازرگانی تهران نیز ارتقا پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، واهرام میراکیان در ادامه از آمادگی این مجموعه برای معرفی شرکت‌های همکار به فعالان اقتصادی ایرانی در ارمنستان سخن گفت. ا‌و سپس توسعه تجارت با ایران را حایز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد که این رفت‌وآمدها حجم معاملات تجاری دو کشور را افزایش دهد.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز طی سخنانی به ظرفیت و توانمندی بالای اعضای هیات تجاری حاضر در ارمنستان و سایر اعضای اتاق تهران اشاره کرد و گفت: در هیات تجاری که توسط اتاق تهران به ارمنستان اعزام شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور دارند و این نشان از اهمیت توسعه مبادلات تجاری کشور نزد دو‌‌لت و حاکمیت علاوه بر بخش خصوصی دارد.

محمود نجفی عرب با اشاره به اهمیت تبادل هیات‌های تجاری در ارتقای سطح مناسبات تجاری از طرف ارمنستانی دعوت کرد که برای ادامه گفت‌وگوها، سفری به ایران داشته باشند تا در سایه این تعاملات، ارتباطات تجاری و فنی دو کشور ارتقا پیدا کند.

در ادامه واهان کروپیان، وزیر سابق اقتصاد ارمنستان، با اشاره به پتانسیل‌های فراوانی که برای فعالان اقتصادی دو کشور مهیاست، گفت: حجم تجارت ایران و ارمنستان از ۴۰۰ میلیون دلار به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است و‌ ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش این حجم تجاری وجود دارد. بدیهی است که این هدف از طریق همکاری شرکت‌های ارمنستانی و ایرانی و حتی کشورهای ثالث در اوراسیا و اروپا تحقق‌پذیر است.

او افزود: ایده من برای توسعه مراودات ایجاد یک منطقه اقتصادی مشترک در خاک ارمنستان است و ایجاد این منطقه امکان تولید مشترک را نیز فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با استقبال از این پیشنهاد، اعلام کرد که این ایده را با وزیر صمت ایران که در نشست اقتصادی ایران و اوراسیا حضور خواهد داشت، مطرح می‌کند.

در ادامه این نشست، اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران، فعالان اقتصادی ایرانی و ارمنستانی که در این نشست حضور داشتند به معرفی توانمندی‌های خود پرداخته و در باب زمینه‌های همکاری پیشنهاداتی را مطرح و بررسی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا