اقتصادیایران

آرا شاوردیان: وزیر صمت آینده به دو حوزه لوازم خانگی و خودرو که مهمترین مسأله مردم است ورود کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است کیفیت محصولات بازار لوازم خانگی ما با رشد مواجه بوده اما قیمت‌ها همچنان بالاست.

به گزارش صبح مجلس، آرا شاوردیان با اشاره به اولویت‌های وزرای کابینه چهاردهم و به ویژه انتخاب وزیر صمت در پیگیری سیاست‌های  مدیریت بازار لوازم خانگی و همچنین خودرو، گفت: در ۴۴ سال گذشته و پس از انقلاب اسلامی کشور تحت تاثیر تحریم‌ها بوده و تا امروز این تحریم‌ها ادامه داشته است.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور با بیان اینکه براساس بیانات مقام معظم رهبری ما باید تحریم‌ها را خنثی کنیم تاکید کرد: خوشبختانه ما در برخی از زمینه‌ها و در برخی از رشته‌ها نظیر رشته‌های پزشکی، علمی، فرهنگی، صنعتی و همچنین دفاعی توانستیم حرفی برای گفتن داشته و پیشرفت‌های خوبی کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انحصار رخ داده در بخش خودرو و همچنین لوازم خانگی تاکید کرد: به واقع این انحصار از جنبه‌هایی مطلوب به نظر می‌رسد چرا که می‌تواند در راستای تحقق خنثی سازی تحریم‌ها قلمداد شود و اتکا به توانمندی‌های داخلی را افزایش دهد.

شاوردیان با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای زیادی در شرکت‌های دانش بنیان فعال هستند،بیان کرد: به واسطه فعالیت این افراد نخبه، ما شاهد تحرکات زیادی در بخش تولید بودیم چرا که فضایی ایجاد شده بود تا این افراد بتوانند رشد کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط بازار لوازم خانگی اظهار کرد: در حال حاضر و در پی برخی سیاست ورزی‌ها، ما شاهد رشد در بازار لوازم خانگی بوده‌ایم و حتی یک سری از لوازم خانگی با تکنولوژی‌های روز تولید شده اند که این نشان می‌دهد ما حتی در بسیاری از تولیداتمان از برندهای خارجی مشابه جلوتر هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال باید تاکید کنم که متاسفانه قیمت لوازم خانگی در شرایط فعلی قیمت بالایی دارد،بنابراین با توجه به اینکه کیفیت لوازم خانگی رشد پیدا کرده و عرضه و تقاضا مناسبی در بازار شکل گرفته،اما یک خانواده متوسطه ایرانی نمی‌تواند از همین کالاهای داخلی آن هم به دلیل قیمت بالا، استفاده کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کیفیت محصولات بازار لوازم خانگی ما با رشد مواجه بوده اما قیمت‌ها همچنان بالاست.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور با اشاره به شرایط بازار خودرو اظهار کرد: این در حالیست که این شرایط در بازار خودرو بالعکس است یعنی؛ کیفیت پایین است اما قیمت بالاست. همچنین ما در این بخش با موضوع ایمنی خودروهای داخلی نیز مواجه هستیم؛ بنابراین اگر درباره کیفیت خودرو حرف می‌زنیم تاکید بر این نکته داریم که جان هم وطنانمان به این موضوع وابسته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سطح ایمنی پایین خودروی داخلی نگرانی درباره استفاده از این کالا را دوچندان می‌کند، ادامه داد: نباید در این بخش ما با قیمت بالا، ایمنی و کیفیت پایین مواجه باشیم.

شاوردیان در ادامه با اشاره به انتظارات رهبری درباره شاخص‌های انتخاب کابینه، بیان کرد: به واقع رئیس جمهور باید افرادی را جهت فعالیت در کابینه چهاردهم انتخاب کنند که متخصص، متعهد،جهادی و انقلابی و آشنا به مسائل روز جامعه باشند. همچنین انتظار داریم رئیس جمهور فردی را برای سکانداری حوزه صنعت کشور معرفی کنند که تخصص لازم را داشته و بتواند بازار لوازم خانگی و همچنین خودروسازی را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خانوارها به طور مستقیم با بازارهایی نظیر بازار خودرو ارتباط دارند ادامه داد: همچنین خانوارها به طور مستقیم با بازارهایی نظیر بازار لوازم خانگی ارتباط مستقیم دارند که باید شرایط در این بازارها به درستی ساماندهی شود.بنابراین انتظار داریم فردی برای وزارت صمت انتخاب شود که در حوزه‌های برشمرده شده اشراف کاملی داشته باشد.

وی تاکید کرد :وزیر صمت آینده باید به مسائلی همچون عدم کیفیت، ایمنی پایین و افزایش قیمت خودروها رسیدگی کند. همچین یکی از مباحث ما مربوط به مصرف انرژی و سوخت خودروهای داخل و مباحث زیست محیطی آن است که باید به این نکته نیز توجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در کشور خودرویی تولید شود که استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند، ادامه داد: میانگین ۶ ماه در طول سال با وارونگی هوا مواجه هستیم بنابراین این نکته حائز اهمیت است که باید خودروهای داخلی با محیط زیست مطابقت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا