اجتماعی

بارش برف و باران در کشور از فردا / کاهش دما تا ۱۰ درجه در تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۲ بهمن‌ماه) از افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (اول بهمن‌ماه) در غالب مناطق کشور به‌جز مناطق غربی سواحل دریای خزر که شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود، جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۲ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی در سواحل دریای خزر مناطقی از شمال غرب غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: سه شنبه (۳ بهمن‌ماه) با تقویت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده بارش تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از مرکز جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم را نیز در بر خواهد گرفت.

وی افزود: چهارشنبه (۴ بهمن‌ماه) گستره بارش این سامانه علاوه بر مناطق قبلی به شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور نیز کشیده می‌شود. پنج شنبه (۵ بهمن‌ماه) در مناطقی از شمال غرب و غرب بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش می‌شود. طی این مدت در مناطق سردسیر و کوهستانی و ارتفاعات بارش بصورت برف خواهد بود، بویژه در ارتفاعات البرز بارش برف قابل ملاحظه است.

به گفته ضیاییان یکشنبه خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ بهمن‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، گاهی وزش باد، به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۳ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری و غبار صبحگاهی، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، وزش باد و کاهش محسوس دما  با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

برف و باران در راه تهران / کاهش دما تا ۱۰ درجه

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران از فردا شب (۲ بهمن‌ماه) و کاهش دما از چهارشنبه (۴ بهمن‌ماه) در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت هوای استان طی امروز و فردا (۱ و ۲ بهمن‌ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری و با توجه به پایداری نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از دوشنبه شب تا چهارشنبه (۲ تا ۴ بهمن‌ماه) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان، در بعضی ساعات بارش باران، در نیمه شمالی بارش برف و باران و در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد شدید و کولاک برف و پدیده مه مورد انتظار است.

از چهارشنبه عصر تا اواخر وقت پنجشنبه (۴ و ۵ بهمن‌ماه) در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه کاهش دما و برای روز پنجشنبه کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.

در روز سه شنبه علیرغم فعالیت سامانه بارشی با توجه به عدم وزش باد قابل ملاحظه، رطوبت نسبی بالا و انباشت آلاینده‌ها از روزهای گذشته در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲ بهمن‌ماه) صاف و غبار محلی، در بعد از ظهر قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه‌ (۳ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، در شمال شهر بارش باران و برف و گاهی مه رقیق با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا