ورزشی

نیمار با عبور از پله، برترین گلزن تاریخ سلسائو لقب گرفت

ستاره برزیلی تیم فوتبال الهلال عربستان با گلزنی در پیروزی پنج بر یک سلسائو برابر بولیوی در یکی از دیدارهای انتخابی جام جهانی، رکورد برترین گلزن مردان تاریخ برزیل را شکست.

به گزارش ایرنا، نیمار در دیدار برزیل برابر بولیوی در انتخابی جام جهانی دوبار موفق به گلزنی شد و با این گل‌ها با سبقت از پله، رکورد برترین گلزن تاریخ مردان کشورش را شکست.

نیمار تا پیش از این با پله که حدفاصل سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱ در مجموع ۷۷ گل به ثمر رسانده بود، از لحاظ تعداد گل با اسطوره فقید سلسائو برابر بود حالا با ۷۹ گل در ۱۲۵ بازی ملی از او سبقت گرفت. پله ۲۹ دسامبر پارسال بر اثر ابتلا به سرطان در ۸۲ سالگی درگذشت.

مرد برزیلی پس از این بازی گفت: هرگز تصور نمی‌کردم که به این رکورد برسم. می‌خواهم بگویم که از پله بهتر نیستم. همیشه دوست داشتم داستان خودم را بسازم و نامم را در تاریخ فوتبال برزیل و تیم ملی بنویسم و امروز این کار را کردم.

مارتا ستاره تیم ملی زنان برزیل با ۱۱۵ گل در ۱۷۱ بازی، رکورددار تاریخ این کشور است.

بنیاد پله دستاورد نیمار را مورد تمجید قرار داد و نوشت: تبریک به نیمار جونیور بابت عبور از پادشاه از حیث تعداد گل در بازی‌های ملی برزیل در دیدارهای رسمی فیفا. قطعا پله امروز به تو افتخار می‌کند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا