ورزشی

شنای ایران در انتظار یک اتفاق بزرگ

گامر دیلانچیان، سرمربی تیم ملی شنا گفت: آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک در رشته شنا اوایل تیر ماه در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد و امیدواریم با برنامه‌ریزی یک اتفاق بزرگ را رقم بزنیم.

به گزارش ایرنا، رشته شنا یکی از ورزش‌های بسیار پر مخاطب در جهان به حساب می‌آید که گران‌ترین بلیط مسابقات المپیک را به خودش اختصاص داده است. تا به حال ملی‌پوشان کشورمان ۲ بار توانستند به المپیک راه یابند ولی تا کسب مدال راه زیادی مانده است.

در سال‌های اخیر تغییرات چشم‌گیری در این رشته دیده شده که کسب سهمیه المپیک در سال ۲۰۲۱ توسط مهرشاد افقری و ۱۲ مدال رنگارنگ در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا از نمونه‌های آن است.

در حال حاضر مهرشاد افقری و سامیار عبدلی، ۲ شناگر تیم ملی هستند که در یک قدمی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ قرار دارند. هدف‌گذاری تیم ملی پس از یک روند مناسب در المپیک، تلاش برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی است که بتوانند توجه و حمایت‌ها را برای کسب جایگاه در المپیک بعدی، به خود جلب کنند.

در حال حاضر ۲ شانس المپیکی ایران در حال تمرین هستند و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. سامیار عبدلی در آلمان زیر نظر مربی تخصصی خود و مهرشاد افقری به تازگی اردوی ترکیه‌ را به اتمام رسانده و در حال تمرین در ایران است. وضعیت کلی ملی‌پوشان را در این فیلم می‌توانید از زبان گامر دیلانچیان، سرمربی تیم ملی بشنوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا