ورزشی

یورو ۲۰۲۴؛ شروع طوفانی آلمان / دست‌های اسکاتلند در آلیانس‌ آره‌نا بالا بود

تیم ملی فوتبال آلمان در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ برابر اسکاتلند به یک پیروزی پرگل رسید تا میزبان با توپی پر رقابت‌ها را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، سرانجام شمارش معکوس به پایان رسید و با سوت آغاز کلمان پورتن فرانسوی از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته، رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با نبرد آلمان و فرانسه در مسابقه افتتاحیه در ورزشگاه آلیانس آره‌نا مونیخ شروع شد.

آلمان و اسکاتلند که در گروه A قرار دارند، در حالی به مصاف هم رفتند که ژرمن‌ها با یولیان‌ ناگلزمان به دنبال جبران نتایج چند سال اخیر و بازگشت به اوج هستند. به خصوص که به عنوان یکی از مدعیان جام و میزبان، جنگ سختی را برای قهرمانی در پیش دارند تا اجازه ندهند جام از خانه خارج شود.

همان طور که پیش‌بینی‌ می‌شد ژرمن‌هه در خانه طوفانی آغاز کردند و فلوریان ویرتس در دقیقه ۱۰ توانست با ضربه‌ای دقیق توپ را به تور دروازه اسکاتلند بچسباند و هم آلمان را یک بر صفر پیش بیندازد و هم اولین گل جام را به نام خودش ثبت کند.

در دقیقه ۱۹، جمال موسیالا، آلمان را به گل دوم رساند تا میزبان با قدرت جام را شروع ‌کند. برتری آلمان ادامه یافت و در دقیقه ۴۳ خطای رایان پورتیوس روی ایلکای گوندوگان سبب شد تا پورتن فرانسوی پس از رفت و برگشت این صحنه به کمک داور ویدئویی، نقطه پنالتی را نشان دهد.

پورتیوس هم با دریافت کارت قرمز اخراج شد تا کار اسکاتلند با ۱۰ نفره شدن سخت‌تر هم بشود.

کای هاورتز پشت توپ ایستاد و توپ را وارد دروازه آنگس گان کرد تا نیمه اول با برتری ۳ بر صفر آلمان برابر اسکاتلند با پایان برسد.

نیمه دوم را هم آلمان طوفانی آغاز کرد و اسکاتلند با توجه به داشتن یک یار کمتر به دنبال این بود که گل کمتری دریافت کند. با این حال در دقیقا ۶۸ نیکلاس فولکروگ بار دیگر دروزاه اسکاتلند را باز کرد تا آلمان ۴ بر صفر پیش بیفتد.

فولکروگ در دقیقه ۷۶ هم گلزنی کرد اما داور پس از بازبینی توسط VAR، گل را مردود اعلام کرد.

در ادامه در دقیقه ۸۷، اسکاتلند توانست با گل به خودی آنتونیو رودیگر، تنها یکی از گل‌های خورده را جبران کند. امره‌جان در دقیقه ۳+۹۰ توانست گل پنجم آلمان را هم وارد دروازه اسکاتلند کند تا شاگردان ناگلزمان یک خط‌ونشان سخت برای سایر مدعیان بکشند.

در نهایت آلمان توانست با نتیجه ۵ بر یک، اسکاتلند را در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ شکست دهد و شروع مقتدرانه‌ای در مسابقات داشته باشد.

رقابت‌های یورو، امروز با انجام ۳ مسابقه پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین دیدار اسپانیا از ساعت ۲۰:۳۰ با کرواسی روبرو می‌شود.

برنامه کامل مسابقات امروز به شرح زیر است:

شنبه ۲۶ خرداد

گروه A: مجارستان – سوئیس، ساعت ۱۶:۳۰

گروه B: اسپانیا – کرواسی، ساعت ۲۰:۳۰

گروه B: ایتالیا – آلبانی، ساعت ۲۲:۳۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا