ورزشی

یورو ۲۰۲۴؛ برد اوکراین و اتریش در شب تساوی هلند و فرانسه

بازگشت اوکراین به جام با کامبک‌ شیرین مقابل اسلواکی

تیم ملی فوتبال اوکراین در چارچوب دور دوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ موفق شد با نتیجه دو بر یک اسلواکی را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال اسلواکی و اوکراین در چارچوب دور دوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه عصر روز گذشته در ورزشگاه مرکر گامه آرنا با قضاوت مایکل اولیور برگزار شد که در نهایت این بازی با برتری دو بر یک اوکراین به پایان رسید.

در دقیقه ۱۷ شرانز توانست اولین گل اسلواکی را به ثمر برساند و نیمه اول به سود اسلواکی به پایان رسید.

در دقیقه ۵۴ میکولا شاپارنکو گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند و در دقیقه ۸۰ رومن یارمچوک برای دومین بار دروازه مارتین دوبراوکا را باز کرد و در نهایت بازی به سود اوکراین به اتمام رسید تا این تیم سه امتیازی شود.

ترکیب اولیه تیم ملی اسلواکی: مارتین دوبراوکا، پیتر پکریک، دنیس واورو، میلان اشکرینیار، دیوید هنچو، یورای کوچکا، استنیسلاو لوبوتکا، اوندری دودا، هاراسلین، روبرت بوژنیک و شرانز

ترکیب اولیه تیم ملی اوکراین: آناتولی تروبین، الکساندر زینچنکو، ماتوینکو، ایلیا زابارینی، اولکساندر تیمچیک، گیورگی ساداکوف، براژکو، میکولا شاپارنکو، میخایلو مودریک، آرتم دووبیک و آندری یارمولنکو

برتری اتریش مقابل لهستان / خداحافظی زودهنگام یاران لوا؟

تیم فوتبال اتریش در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا برابر لهستان به پیروزی رسید.

به گزارش ایرنا، در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، تیم‌های اتریش و لهستان از رقابت‌های گروه D از ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف هم رفتند.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که با توجه به شکست در بازی اول، به دنبال کسب اولین برد بودند. لهستان در بازی اول دو بر یک مغلوب هلند شده بود و اتریش هم یک بر صفر به فرانسه باخته بود.

در این دیدار اتریش برتر ظاهر شد و توانست با نتیجه ۳ بر یک لهستان را شکست دهد و اولین برد را در یورو کسب کند.

برای اتریش در این مسابقه ترائونر در دقیقه ۹، کریستوف بوامگارتنر در دقیقه ۶۶ و مارکو آرناتوویچ در دقیقه ۷۸ و از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند. تک گل لهستان را کریشتوف پیانتک در دقیقه ۳۰ به ثمر رساند.

اتریش با این برد ۳ امتیازی شد و لهستان که در دو بازی اخیر بدون روبروت لواندوفسکی، مهاجم مشهور و مصدومش به میدان رفته است، با دو شکست از دو مسابقه بدون امتیاز باقی ماند.

البته لواندوفسکی برای دقایقی برای لهستان به میدان آمد.

ترکیب اولیه تیم ملی اتریش: پاتریک پنتز، فیلیپ ام ونه، فیلیپ لینهارت، ترائونر، استفان پوش، فلورین گریلتسچ، نیکولاس سیوالد، مارسل سابیتزر، کنراد لایمر، کریستوف بوامگارتنر و مارکو آرناتوویچ

سرمربی: رالف رانگنیک

ترکیب اولیه تیم ملی لهستان: وویژیک شزنی، یان بدنارک، پاول دیویدوویچ، یاکوب کیویور، پرژمیسلاو فرانکوسکی، یاکوب پیوتورسکی، بارتوش اسلیسز، نیکولا زالوسکی، پیوتر زیلنسکی، آدام بوکسا و کریشتوف پیانتک

سرمربی: میکال پروبرس

تساوی هلند و فرانسه در غیاب امباپه

تیم‌های فوتبال فرانسه و هلند در دور دوم گروهی یورو۲۰۲۴ به تساوی بدون گل رضایت دادند.

به گزارش ایرنا، دومین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا و از گروه D این مسابقات، شب گذشته دو تیم هلند و فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ در شرایطی به مصاف هم رفتند که تیم‌های اتریش، هلند و فرانسه با ۳ امتیاز و لهستان بدون امتیاز بودند.

فرانسه با برد یک بر صفر برابر اتریش و هلند با برتری ۲ بر یک مقابل لهستان به این دیدار رسیدند. دو تیم با آرایش یکسانی پا به این دیدار گذاشتند و درصدد بودند تا با کسب ۳ امتیاز این دیدار صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند. در نیمه نخست، دو تیم علی‌رغم تلاشی که از خود نشان دادند در گلزنی موفق نبودند و این نیمه را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

در ۴۵ دقیقه نخست ۵۹ درصد مالکیت توپ در اختیار فرانسه بود و سهم هلند تنها ۴۱ درصد بود، در نیمه دوم و در دقیقه ۶۹ ژاوی سیمونز برای هلند گلزنی کرد اما کمک‌داور اول این دیدار با اعلام آفساید، آن را مردود دانست و تصاویر VAR نیز تصمیم وی را تایید کرد.

در ادامه تلاش دو تیم ثمری نداشت و این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت،در این نیمه نیز فرانسه سهم بیشتری در مالکیت توپ داشت و با ۵۵ درصد از حریف پیش بود اما در نهایت نتوانست ۳ امتیاز این بازی را از آن خود کند.

در این بازی امباپه به دلیل مصدومیت غایب بزرگ این میدان بود. با پایان دور دوم گروهی تیم‌های هلند و فرانسه با ۴ امتیاز اول و دوم هستند و اتریش با ۳ و لهستان بدون امتیاز در ردده‌های بعدی جای دارند.

روز پنجشنبه نیز دیدار تیم های اسلوونی – صربستان و دانمارک – انگلیس با تساوی یک بر یک پایان یافت و اسپانیا با یک گل از سد ایتالیا گذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا