ورزشی

یورو ۲۰۲۴؛ خداحافظی رومانی و اتریش با جام

صعود قاطعانه لاله‌های نارنجی به یک‌چهارم؛ خداحافظی رومانی با جام

تیم ملی فوتبال هلند با برتری مقابل رومانی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا صعود کرد.

به گزارش ایرنا، در شب پایانی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، تیم‌های هلند و رومانی از ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته در ورزشگاه آلیانز آرنا، مونیخ به مصاف هم رفتند.

دو تیم در شرایطی برابر هم قرار گرفتند که هلند با یک تساوی، یک برد و یک شکست با کسب تنها ۴ امتیاز و به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر پس از فرانسه و اتریش از گروه D، صعود کرد، رومانی هم با شرایط مشابه هلند اما توجه به شرایط ویژه گروه E که هر ۴ تیم ۴ امتیازی شده بودند، با توجه به تفاضل گل بهتر به عنوان تیم اول راهی یک‌هشتم شد.

بازی با حملات تیم هلند آغاز شد و رومانی با دفاع فشرده و ضدحمله در اندیشه رسیدن به دروازه برت فربروخن بود. فشار هلند در دقیقه ۲۰ به نتیجه رسید و کودی خاکپو با یک شوت دیدنی توانست این تیم را مقابل رومانی یک بر صفر جلو بیندازد. در ادامه تلاش دو تیم نتیجه‌ای نداشت و نیمه اول با برتری هلند به پایان رسید.

نیمه دوم را هم هلند بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۶۳، خاکپو بار دیگر لاله‌های نارنجی را به گل رساند اما فلیکس وایر، داور آلمانی پس از بازبینی توسط کمک داور ویدئویی به دلیل آفساید گل را نپدیرفت.

با این حال حملات شاگردان رونالد کومان ادامه پیدا کرد و دونیل مالن در دقیقه ۸۳ دروازه رومانی را باز کرد تا خیال هلندی‌ها از پیروزی راحت‌تر شود. مالن در دقیقه ۳+۹۰ گل سوم هلند را به ثمررساند تا لاله‌های نارنجی در آستانه ثبت یک برد قاطعانه باشند.

در نهایت تیم فوتبال هلند با نتیجه ۳ بر صفر برابر رومانی به پیروزی رسید و به جمع هشت تیم برتر یورو صعود کرد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی هلند: برت فربروخن، دنزل دامفرایس، استفان دی فرای، ویرجیل فن دایک، ناتان آکه، جردی شوتن، ژاوی سیمونز، تیجانی ریندرز، استیون برخواین و ممفیس دیپای.

ترکیب ابتدایی تیم ملی رومانی: فلورین نیتا، واسیله موگوس، بورکا، رادو دراگوشین، آندری راتیو، ماریوس مارین، یانیس حاجی، رضوان مارین، نیکولا استانچیو، دنیس من و دنیس دراگوش.

شگفتی‌ساز اسیر شگفتی شد؛ صعود ترکیه به یک چهارم با عبور از اتریش

تیم ملی ترکیه موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا(یورو۲۰۲۴) با نتیجه ۲ بر یک تیم ملی اتریش را مغلوب کند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی ترکیه و اتریش از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو۲۰۲۴) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب گذشته در ورزشگاه لایپزیش با قضاوت آرتور دیاش برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک ترکیه به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال اتریش به عنوان صدرنشین بالاتر از هلند و فرانسه از گروه D این رقابت‌ها پا به این مرحله گذاشته بود و در مقابل ترکیه در گروه F بعد از پرتغال موفق شد به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

ترکیه خیلی زود موفق شد در دقیقه یک گل اول را به ثمر برساند، ارسال کرنر گولر بعد از اشتباه مدافعین مقابل مریل دمیرال قرار گرفت و این مدافع پیش تاخته موفق شد دروازه اتریش را باز کند. در ادامه فشار حملات اتریش بالا رفت اما آن‌ها نتوانستند دروازه ترکیه را باز کنند و نیمه اول با برتری یک بر صفر ترکیه به پایان رسید.

بر خلاف جریان بازی باز هم شاگردان وینچنزو مونتلا موفق شدند از روی نقطه کرنر در دقیقه ۵۹ اختلاف را به ۲ گل افزایش دهند، ارسال تماشایی گولر با پرواز مریح دمیرال در محوطه جریمه تریش همراه شد و این مدافع موفق شد برای دومین‌بار دروازه پنتز را باز کند تا شاگردان رانگنیک در آستانه حذف از جام قرار بگیرند.

امیدهای اتریش در دقیقه ۶۶ با تعویض طلایی رانگنیک زنده شد. این‌بار ارسال سابیتزر از روی نقطه کرنر با ضربه سر استفان پوش همراه شد و در دهانه به مایکل گرگوریش بازیکن تعویضی اتریش رسید و این بازیکن موفق شد گل اول اتریش را به ثمر برساند.

در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ترکیه به پایان رسید  و باید مقابل تیم ملی هلند در مرحله یک چهارم نهایی قرار بگیرد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی اتریش: پنتز، پوش، دانسو، لاین‌هارت، موونه، لایمر، زیوالد، ‏اشمید، باومگارتنر، سابیتزر، آرناتوویچ.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ترکیه: گونوک، کادی‌اوغلو، دمیرال، بارداکچی، مولدور، آیهان، ‏یوکسک، ییلدیز، کوکجو، ییلماز، گولر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا