بین‌المللسیاسی

لندن: اسرائیل باید دسترسی بدون مانع آنروا به شمال غزه را فراهم کند

باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در جریان نشست روز گذشته (به وقت محلی) شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: لندن آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به رسمیت می‌شناسد و (رژیم) اسرائیل باید دسترسی بدون مانع این سازمان به شمال غزه را فراهم کند.

به گزارش ایرنا به نقل از وب‌ گاه رسمی اطلاع‌رسانی دولتی انگلیس، وود وارد در این نشست با بیان اینکه آنروا تامین‌کننده اصلی کمک‌های بشردوستانه در غزه است، خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بشردوستانه برای توزیع کمک‌های اهدایی خود به مردم فلسطین به شبکه توزیع آنروا وابسته هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ سال از زمانی که آنروا توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ارائه خدمات ضروری به آوارگان فلسطینی موظف شد می‌گذرد، تاکید کرد: امروز، این ماموریت مانند همیشه مهم است زیرا فلسطینیان در غزه با یک بحران ویرانگر و خطر قریب‌الوقوع قحطی روبه‌رو هستند و منطقه به ثبات نیاز دارد.

وود وارد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید جریان ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را افزایش دهد، افزود: آنروا نقشی اساسی در ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی و کمک‌های بشردوستانه در سراسر منطقه از جمله حمایت از ۴ میلیون فلسطینی در اردن، سوریه و لبنان را ایفا می‌کند و این حمایت برای ثبات منطقه‌ای مهم و به خصوص در این برهه حساس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه ۱۷۸ تن از کارمندان آنروا از ابتدای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده‌اند، با تسلیت به خانواده‌های این افراد، خواستار یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به آنها شد.

به گزارش ایرنا، فیلیپ لازارینی رئیس آنروا چهارشنبه شب گفت که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.

رئیس آنروا اظهار کرد: یک تلاش بدخواهانه برای پایان دادن به عملیات آژانس آنروا در غزه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها پیامدهای جدی برای صلح و امنیت بین المللی خواهد داشت، گفت: (رژیم) اسرائیل به دنبال پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است و بارها درخواست برای ارسال کمک به شمال نوار غزه را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا