ارمنستانایران

برگزاری بزرگداشت شهدای هفتم تیر در ارمنستان

اسدی‌موحد با تأکید بر جایگاه والای شهدا در دین مبین اسلام و نقش بی‌بدیل آنان در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که مسیر نورانی شهدا همواره چراغ راه ملت ایران در تداوم آرمان‌های والای انقلاب و نیل به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش ایسنا، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و چهلمین روز شهادت شهدای خدمت رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید آیت‌الله رئیسی، شهید عبداللهیان و همراهانشان مراسم بزرگداشتی در مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه، نماهنگی از مجموعه خدمات ارزشمند شهید رئیسی در طول دوران ریاست جمهوری و اقدامات ارزنده این شهید در جهت عمران و آبادی کشور و خدمت به قشرهای مختلف مردم به ویژه اقشار کمتر برخوردار در اقصی نقاط ایران پخش شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در سخنانی، ویژگی‌های ارزشمند شهید رئیسی و خدمات صادقانه وی به ملت ایران را برشمرد و افزود: شهید رئیسی پس از شهادت درخشان‌تر جلوه گر شد.

وی ضمن تمجید از شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید گفت: این شهید والامقام خدمات ارزنده‌ای برای سربلندی و عظمت جمهوری اسلامی ایران انجام داد و علیرغم آنکه سال‌ها با ایشان زندگی می‌کردیم، ایشان را کمتر شناختیم و اکنون پس از شهادت آن شهید بزرگوار بیشتر با ایده‌ها و اهداف بلند این شهید آشنا می‌شویم.

سبحانی بر تأسی از راه و منش آن شهید بزرگوار تأکید کرد و گفت: امید است ما مسئولین بیش از دیگران موفق به پیروی از راه این شهیدان بزرگوار باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ضمن دعوت ایرانیان مقیم ارمنستان به حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی اظهار امیدواری کرد که با انتخاب دقیق و صحیح ملت مسلمان ایران فرد صالحی برای خدمت رسانی به ملت مسلمان ایران و ادامه راه شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور چهاردهم برگزیده شود.

در ادامه این مراسم، اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان با قرائت آیه شریفه “ولا تحْسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمْواتًا بلْ أحْیاءٌ عنْد ربّهمْ یرْزقون” یاد و خاطره این شهیدان والامقام را گرامی داشت.

وی در ادامه سخنان خود، با تأکید بر جایگاه والای شهدا در دین مبین اسلام و نقش بی‌بدیل آنان در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که مسیر نورانی شهدا همواره چراغ راه ملت ایران در تداوم آرمان‌های والای انقلاب و نیل به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

اسدی‌موحد از عموم مردم، به ویژه نسل جوان، خواست بر مطالعه سیره و تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر اهتمام ورزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا