ارمنستاناقتصادیایران

هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران به ایروان رفت

یک هیات تجاری متشکل از رئیس، دبیرکل و تعدادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و هم‌چنین پنج تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای شرکت در مجمع اقتصادی اوراسیا و به منظور گفت‌وگو و مذاکره برای توسعه روابط تجاری به ارمنستان سفر کردند. در این سفر علاوه بر دیدارهای دوجانبه، یک تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق تهران و اتاق ارمنستان به امضا می‌رسد.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران همزمان با برگزاری مجمع اقتصادی اوراسیا که در روزهای نهم و دهم مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، یک هیات تجاری بلندپایه به سرپرستی محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران به ارمنستان اعزام کرد. در این هیات تجاری، برخی اعضای هیات نمایندگان در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، سرمایه‌گذاری و کشاورزی، دبیرکل اتاق تهران و هم‌چنین ۵ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

بنابر برنامه‌ راهبردی اتاق بازرگانی تهران در دور دهم، توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی با ارمنستان، به عنوان یکی از کشورهای هدف همکاری در دستور کار قرار دارد که می‌توان این سفر را در راستای هدف عملیاتی کردن گسترش تعاملات تجاری و اتصال کسب‌وکارهای دو کشور بر شمرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، اعزام این هیات تجاری به ارمنستان هم‌زمان با برگزاری مجمع اقتصادی ارواسیا در این کشور با وصول دعوتنامه از سوی وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا خطاب به رئیس اتاق تهران جهت سخنرانی در پنل «گفت‌وگوی تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در کنار سیدمحمد اتابک، وزیر صمت، آندری اسپلنف، وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، الکساندر شوخین، رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه، دانیل ایبرایف، رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان قرقیزستان، گنگوریگ پایویان، وزیر اقتصاد  ارمنستان و … صورت گرفته است.

حسام‌الدین حلاج، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران، در این باره توضیح داد: در این دور از مجمع که متمرکز بر موضوع توسعه مناسبات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیاست، ۴ میزگرد تخصصی با محوریت تعاملات تجاری و اقتصادی اوراسیا در زمینه‌های صنعت و حمل‌ونقل و لجستیک، گردشگری، کشاورزی و ابزارهای تشویق تجارت و سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد تا تمامی ابعاد امر در هر یک از این میزگردها مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: برخی اعضای هیات اعزامی اتاق تهران، طبق زمینه‌های فعالیت تخصصی خود در میزگردهای مربوطه به ایراد سخن خواهند پرداخت. در این میزدگردها هرویک یاری‌جانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان و امیر توکلی رودی، عضو کمیسیون صنایع و معادن و رئیس کمیته معدن مجلس و پیمان سنندجی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تهران، در میزگرد صنعت و حمل‌ونقل و لجستیک حضور خواهند داشت.

حلاج ادامه داد: حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران و آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی و رئیس انجمن دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان، در میزگرد ابزارهای تشویق تجارت و سرمایه‌گذاری،‌ داود رنگی، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، سمیه رفیعی، عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس و محمد سراج، رئیس فراکسیون مردمی‌سازی اقتصاد، در میزگرد کشاورزی و در نهایت محسن بهرامی ارض اقدس، عضو کمیسیون تسهیل و توسعه تجارت اتاق تهران در میزگرد گردشگری سخنرانی این رویداد سخنرانی می‌کنند.

به گفته معاون امور بین‌الملل اتاق تهران در حاشیه این مجمع و به منظور توسعه روابط بین‌المللی، جلسات مذاکرات دوجانبه تجاری با بنگاه‌های حاضر از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا که در این رویداد حضور دارند، برگزار خواهد شد.

در این سفر تجاری، علاوه بر برنامه‌ریزی برای انجام دیدارها و ملاقات‌های تجاری مرسوم با سفیر جهموری اسلامی ایران در ایروان و مقامات و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی ارمنستان، سازمان توسعه سرمایه‌گذاری ارمنستان و گروه مانتاشیان (یکی از بزرگترین شبکه‌های تجار و فعالان اقتصادی در ارمنستان)، دیدارهای دیگری از جمله ملاقات با رئیس اتاق بازرگانی بلاروس و سایر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نیز بازدیدهایی مراکز و کارخانجات صنعتی صورت می‌پذیرد.

هم‌چنین به منظور توسعه ارتباطات بین‌المللی، یادداشت تفاهم همکاری بین دو اتاق بازرگانی تهران و ارمنستان برای تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی منعقد خواهد شد.

هیات تجاری اتاق تهران، روز گذشته (شنبه، هفتم مهر ماه) به سمت ایروان پرواز و برنامه‌های کاری خود را از بعد از ظهر همین روز آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا