اجتماعیبین‌الملل

ابراز نگرانی یونیسف از عملیات رژیم صهیونیستی در رفح

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای از احتمال عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، یونیسف از طرف‌های درگیر خواسته است که فوری از تشدید تنش نظامی در استان رفح غزه، جایی که بیش از ۶۰۰ هزار کودک و خانواده‌هایشان آواره شده‌اند، دست بکشند.

یونیسف افزوده است: با تشدید جنگ در رفح، هزاران نفر دیگر ممکن است در اثر خشونت یا فقدان خدمات اولیه و اختلال بیشتر در کمک‌های بشردوستانه جان خود را از دست بدهند. ما به بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها، بازارها و سیستم‌های آبی باقی‌مانده غزه نیاز داریم تا فعال بمانند.

در گزارش یونیسف آمده است: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه پایبند باشند. عملیات نظامی در مناطق مسکونی پرجمعیت می‌تواند اثرات نامشخصی داشته باشد.

پیش تر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی گسترش عملیات نظامی به شهر رفح را تائید کرده است.

از سوی دیگر یک رسانه عبری گزارش داد که عملیات در رفح، تنها پس از خارج کردن گسترده غیرنظامیان و دستیابی به توافق با مصر آغاز خواهد شد.

همچنین یک مسئول قطری که نامش ذکر نشده گفت که رژیم صهیونیستی در تصمیم خود برای تجاوز زمینی به رفح بسیار جدی است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم پیشتر با بیان اینکه وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرده و گفته بود: رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا