اقتصادیایرانبین‌الملل

معاون نخست‌وزیر روسیه: مبادلات تجاری با ایران طی سه ماه ۴۸ درصد افزایش یافت

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران در سه ماه نخست ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از کانال تلگرامی دولت روسیه، الکساندر نواک که طی سه سال گذشته ریاست طرف روسی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی با ایران را برعهده داشته است، این خبر را در دیدار با جواد اوجی وزیر نفت و رئیس طرف ایرانی این کمیسیون در مسکو عنوان کرد.

وی اظهار داشت: براساس نتایج سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، صادرات روسیه به ایران ۷۷ درصد و واردات این کشور از ایران ۱۳ درصد افزایش یافته است.

ابراز خرسندی از راه‌اندازی پرواز مستقیم جدید

معاون نخست وزیر روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی پروازهای مستقیم در مسیر گروزنی – تهران در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ اشاره کرد که توسط (شرکت ایرانی) ماهان ایر انجام می شود.

وی ادامه داد: اطمینان دارم که این امر به عنوان انگیزه ای برای افزایش جریان گردشگر متقابل بین ایران و مناطق قفقاز شمالی خواهد بود.

در این مذاکرات، طرفین در خصوص همکاری های دوجانبه در تمامی دستورکارهای کمیسیون بین دولتی از جمله موضوعات همکاری در حوزه های اقتصادی، انرژی و حمل و نقل و همچنین در زمینه گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.

معرفی رئیس جدید طرف روسی کمیسیون مشترک با ایران

نواک در ادامه این نشست،‌ سرگئی تسیویلیف وزیر انرژی روسیه را به عنوان رئیس جدید بخش روسیه در کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی روسیه و ایران معرفی کرد.

معاون نخست وزیر روسیه در عین حال آمادگی خود را برای ادامه مشارکت شخصی و ارائه کمک در تمامی امور مربوط به توسعه روابط روسیه و ایران اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا