اقتصادیایرانبین‌الملل

ساخت کشتی ۷ هزار تنی سفارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با سفارش ساخت کشتی هفت‌هزار تنی خود در روسیه تلاش دارد تا در کنار سایر برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش حجم تجارت دریایی میان کشورهای حوزه دریای خزر، سهم بیشتری را از حمل بار صادراتی و وارداتی کشور ایفا کند؛ ضمن اینکه بندر ایرانی سالیانکا نیز توانسته رتبه نخست بنادر آستراخان را به دست آورد.

به گزارش ایرنا از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ساخت کشتی هفت‌هزار تنی سفارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به یک شرکت روس، به مراحل پایانی خود نزدیک شده و به زودی این کشتی به ناوگان حمل و نقل دریایی ایران در دریای خزر اضافه خواهد شد.

این کشتی که در راستای توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر و به منظور رونق هر چه بیشتر حمل بار در کریدور شمال- جنوب طراحی شده است، قرار است تا پاییز سال جاری تحویل ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گردد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته با به ثمر رسیدن خرید قطعی بندر سالیانکا در آستراخان، روند رو به رشد مناسبی را در حوزه حمل بار از بنادر شمالی ایران به مقصد روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر سپری کرده و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی مراجع بندری روسیه، بندر ایرانی سالیانکا توانسته رتبه اول را در میان بنادر آستراخان به خود اختصاص دهد.

این بندر در محوطه عملیاتی ۱۸ هکتاری بنا شده و دارای ۵ اسکله برای پهلوگیری همزمان ۵ کشتی بوده و در کنار خود، ۱۴۰۰۰ تُن انبار سرپوشیده را به خود اختصاص داده است. در عین حال، ۸ دستگاه جرثقیل پرتال، ۸۰ عدد جرثقیل ریلی، سه دستگاه لکوموتیو، خشک‌کن چوب، کریدور سرد، پایانه و الواتور غلات، سوکت‌های نگهداری کانتینر یخچالی از جمله دیگر امکانات بندر ایرانی سالیانکا در روسیه است.

براساس آمارهای رسمی، بندر سالیانکا توانسته حدود یک چهارم از سهم کشتی‌های ایرانی عبوری از بنادر آستراخان را به خود اختصاص دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا