ارامنه تهران و شمال ایرانایرانسیاسی

شاوردیان در نطق میان دستور: اقدامات تروریست‌ها در برابر عزم ملت ایران حقیر است / تعامل فعال با سازمان‌های بین المللی درهای کشور را برای رشد اقتصادی باز می‌کند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس گفت: همسویی و تعامل فعال با سازمان‌ها و نهادهای بین المللی، درهای کشور را برای رشد اقتصادی تبادل فرهنگی و پیشرفت در حوزه های مختلف باز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آرا شاوردیان در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز گذشته (یک‌‌شنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن ضمن درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه تروریستی کرمان  و محکومیت حادثه تروریستی اخیر گفت: خالصانه ترین همدری‌های خود را با ملت شریف ایران، خصوصاً بازماندگان این فاجعه و مردم شریف کرمان ابراز می نمایم.

وی ادامه داد: زنان، مردان، مادران، پدران و کودکانی که مظلومانه در این حادثه فجیع به شهادت رسیدند، گواهی بر درماندگی دشمنان انقلاب و کشورمان در ایجاد خلل در پیوند ناگسستنی میان ملت و نظام هستند. زیرا اگرچه هدف تروریست ها کاشتن بذر ترس، تفرقه و هرج و مرج در میان ما  بود اما آنها در محاسبات خود دچار اشتباه شدند چرا که نتوانسته اند قدرت آن چیزی که ما را به عنوان یک ملت به هم پیوند می زند، درک کنند. صدای بمب ها و انفجارهای تروریست ها ممکن است عظیم ترین ساختمان ها را به لرزه در بیاورد، اما در مقابل عزم ملت ایران و عهدی که این مردم با خود و انقلاب بسته اند، حقیر و نا شنیدنی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمن اینبار باید بهتر از همیشه دریافته باشد که اقدامات بزدلانه اش جز راسخ کردن عزم این ملت بهره ای نداشته و دلهای غمگین و خشمناک ما ملت ایران را با هر زبان و دینی به یکدیگر نزدیک تر ساخته است.

وی افزود: امروز که بار دیگر بلای تروریسم به قلب ملت ما ضربه زده است و در جهانی که شاهد جنایات علنی و بشر ستیزانه رژیم صهیونیستی علیه مردمان بی دفاع فلسطین هستیم، و در حالی که مسلمان و مسیحی از گزند جنایات دژخیمانه این رژیم اشغالگر در امان نبوده اند، نقش شخصیت هایی چون شهید سلیمانی و شهید رضی موسوی در تضمین صلح و پاسداری از ارزش های انسانی و مبارزه و مقاومت در برابر تروریست ها و دولت های حامی ترور، بیش از پیش احساس می شود و به فرموده انجیل مقدس «خوشا به حال آنان که برای بر قراری صلح در میان مردم کوشش می کنند، زیرا ایشان فرزندان خدا نامیده خواهند شد».

شاوردیان خاطرنشان کرد: پیام روشن ما به تروریست ها و حامیان آن ها و در راس آن ها رژیم تروریست صهیونیستی و دولت های حامی تروریسم، این است که به هر میزان که این جنایت به آن ها منتسب باشد، به همان میزان با آنها برخورد خواهد شد. در پی این اقدام شنیع، ما شاهد واکنش سریع و موثر دولت و حضور شخص ریاست جمهور و مسئولان در محل حادثه و اقدام به موقع برای کمک رسانی به بازماندگان و تضمین امنیت عمومی، بودیم که جای تشکر و قدردانی دارد، مجلس نیز به عنوان صدای رسای مردم در همبستگی برای محکومیت این اقدام تروریستی اقدامات سریع و موثری انجام داده است.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی، افزود: نکته دیگری که قصد دارم به آن بپردازم، تصمیم و پیگیری های دولت برای تعامل فعال با سازمان ها و اتحادیه های بین المللی، از جمله پیوستن به سازمان همکاری شانگهای، عضویت در بریکس و تصمیم اخیر برای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اورآسیا است. همسویی با این نهادها و سازمان های بین المللی،  درهای کشور را به روی فرصت های عظیم برای رشد اقتصادی، تبادل فرهنگی و پیشرفت در حوزه های مختلف باز می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: نکته قابل تامل دیگر، دیپلماسی فعال دولت به ویژه در روابط با کشورهای همسایه، است که سنگ بنای سیاست خارجی ما را تشکیل می دهد. ایجاد روابط قوی و دوستانه با همسایگان ما باعث تقویت ثبات، افزایش چشم اندازهای تجاری و ایجاد فرصت هایی برای رشد و درک متقابل می شود. تعهد ما به دیپلماسی فعال و سیاست اولویت همسایگان و منطقه و باور راسخ به این مهم که اختلافات منطقه ای، راه حل های منطقه ای دارند،  نه تنها در تقویت روابط دوجانبه و چندجانبه بلکه در حفظ صلح و امنیت منطقه ای نیز موثر است.

وی اضافه کرد: اکنون که در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم هستیم بر خود واجب و لازم می دانم که یاد آور اهمیت انتخابات و حضور مردم در آن باشم. انتخابات سنگ بنای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است. از طریق انتخابات است که ملت می تواند، افرادی را انتخاب نماید تا کشور را  به سمت پیشرفت، توسعه و شکوفایی هدایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: تشویق جوانان به شرکت در انتخابات و مشارکت در سرنوشت کشور، نقشی محوری در همبستگی و انسجام ملی دارد. به فرموده مقام معظم رهبری، دو کلمه‌ی جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات است و حضور پرشور مردم در انتخابات وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد که این انگیزه تبلور قدرت ملی است.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس گفت: در پایان، ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر صلح و دوستی، حضرت عیسی مسیح، و تشکر از روسای محترم سه قوه و مسئولان محترم کشوری و لشکری در ابراز لطف و محبت نسبت به جامعه ارمنیان ایران، امید است سال نو میلادی، سر آغاز افتخارات و دستاوردهای جدید برای میهنمان، ایران باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا