اجتماعی

رگبار تابستانی در برخی استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۳ تیر ماه) در برخی نقاط استان‌های اردبیل به شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، مازندران و ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ تیر ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و شنبه (۱۶ تیر ماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، جنوب فارس، غرب هرمزگان و غرب مازندران رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: یکشنبه (۱۷ تیر ماه) بارش در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز تهران و مازندران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا روز جمعه مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ تیر) کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۵ تیر) کمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۳۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۶ و ۴۴ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا