ورزشی

برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳؛ فهرست تیم ملی اعلام شد: ۱+٢۶ بازیکن

قلعه‌نویی فهرست اولیه تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که اسامی جالبی در این بین دیده می‌شود.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران باید روز بیست و چهارم دی‌ماه (۱۴ روز دیگر) در نخستین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ کنگ برود که امیر قلعه‌نویی در فاصله دو هفته مانده تا آغاز این رقابت‌ها، فهرست اولیه و ٢٧ نفره‌اش را اعلام کرد که در نهایت یک نفر از این جمع خط خواهد خورد.

قلعه‌نویی در حالی نفرات مدنظرش برای حضور در جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که نام احمد نوراللهی بخاطر حواشی اردوی اخیر در این جمع دیده نمی‌شود و شاید بتوان او را بزرگترین غایب این لیست دانست و البته علی کریمی، هافبک کایسری اسپور هم برخلاف اردوهای قبل در فهرست دیده نمی‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران تصمیم گرفته تا در لیست ٢٧ نفره و اولیه برای جام ملت‌های آسیا، نگاه ویژه‌ای هم به لیگ برتر داشته باشد و ۱۳ بازیکن را از داخل و ۱۴ نفر را از لژیونرها دعوت کند.

بیشترین سهم در بین باشگاه‌های داخلی و خارجی به سپاهان اختصاص یافته که ۶ بازیکن آن باید به اردوی تیم ملی ملحق شوند و البته حضور شهریار مغانلو در این بین جلب توجه می‌کند و مهدی قایدی نیز پس از درخشش در اتحاد کلباء دوباره به لیست رسیده است.

اسامی فهرست ٢٧ نفره دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران به تفکیک پست‌ها را در ادامه می‌خوانید:

دروازه‌بانان

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، سید پیام نیازمند (سپاهان) و سید حسین حسینی (استقلال).

مدافعان

سید مجید حسینی (کایسری اسپور)، شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس) و سامان فلاح (گل‌گهر سیرجان).

مدافعان راست

صادق محرمی (دینامو زاگرب)، رامین رضاییان (سپاهان) و آریا یوسفی (سپاهان).

مدافعان چپ

احسان حاج‌صفی (آ. ا. ک آتن) و میلاد محمدی (آ. ا. ک آتن).

هافبک‌های دفاعی

سعید عزت‌اللهی (وایله)، روزبه چشمی (استقلال) و امید ابراهیمی (الشمال قطر).

هافبک‌های میانی- هجومی

سامان قدوس (برنتفورد) و محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان).

وینگرها

علیرضا جهانبخش (فاینورد)، علی قلی‌زاده (لخ پوزنان)، محمد محبی (روستوف)، مهدی قایدی (اتحاد کلباء) و مهدی ترابی (پرسپولیس).

مهاجمان

مهدی طارمی (پورتو)، سردار آزمون (رم)، رضا اسدی (سپاهان)، کریم انصاری‌فرد (اومونیا) و شهریار مغانلو (سپاهان).

* بنابر اعلام فدراسیون فوتبال، لیست فعلی تیم ملی در شرایطی با حضور ٢٧ بازیکن اعلام شده که فدراسیون طی نامه‌ای رسمی به باشگاه رم و طبق قوانین فیفا خواستار حضور سردار آزمون در تیم ملی شده و در حال مذاکره با مسؤولان رم است تا موافقت حضور این بازیکن را به‌دست بیاورد. بنابر این، فدراسیون فوتبال تا پایان اولتیماتوم زمانی AFC (١٢ دی) منتظر تصمیم باشگاه ایتالیایی برای آزاد کردن این بازیکن و ملحق شدن وی به اردوی تیم ملی در موعد مقرر است و پس از آن فهرست نهایی و ٢۶ نفره تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام خواهد شد.

* سهم سپاهان در این لیست ۶ بازیکن، پرسپولیس ۳ بازیکن، استقلال ٢ بازیکن و تراکتور و گل‌گهر نیز هر کدام یک بازیکن است.

* آ. ا. ک آتن هم در بین تیم‌های خارجی که دو مدافع چپ ایرانی دارد، سهم قابل توجهی در جام ملت‌ها خواهد داشت.

* برخلاف فهرست ۲۵ نفره قبلی تیم ملی ایران در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ٢۰٢۶ ، نام بازیکنانی مثل محمد دانشگر (سپاهان)، محمدامین حزباوی (السد قطر)، علی کریمی (کایسری اسپور ترکیه)، احمد نوراللهی (الوحده امارات) و مهرداد محمدی (استقلال) در لیست نفرات امیر قلعه‌نویی دیده نمی‌شوند.

* شهریار مغانلو که آخرین بار در اردوی فروردین‌ماه در تیم ملی حاضر بود، پس از درخشش در سپاهان و رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ برتر دوباره در فهرست قرار گرفته است.

* مهدی قایدی با نمایش فوق‌العاده در اتحاد کلباء توانسته نظر سرمربی تیم ملی را جلب کند و به لیست برسد و امیدوار به حضور در جام ملت‌ها است.

* همچنین با پیشنهاد امیر قلعه‌نویی و موافقت فدراسیون فوتبال، مرتضی پورعلی‌گنجی که در تورنمنت اردن مصدوم شد، در رقابتهای جام ملتهای آسیا تیم ملی را همراهی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا